Monday, February 1, 2010

Pabila $$$$$$$$$ di hujung jari..

Senangnya bila duit banyak. Bestnya jadi anak orang kaya. Duit tak pernah putus-putus dan boleh beli macam-macam. Apa nak dapat, antara cepat or lewat sikit je. Itulah rungutan-rungutan yang sentiasa aku dengar dimana sahaja aku pergi. Cakap pasal orang kaya ni, aku ada berkawan dengan seorang dua insan yang beruntung dilahirkan dalam keluarga yang mewah ni. Alhamdulillah, mereka-mereka ni tak sombong dan tak pula jadikan status sebagai kayu ukur dalam persahabatan. Tipulah kalau kata tak langsung terpengaruh dengan gaya diorang ni tapi kenela ukur baju di badan sendiri. Tak larat kalau terlalu ikutkan sangat kerenah diorang ni. Pernah sekali teman diorang shopping raya, dalam 1 sesi shopping saja RM600 boleh habis. Ishhh, 6rat tu bolehla dalam sebulan kot tahan if kite catu belanja betul2. Tapi tu duit dia, so dia punya sukalah.Perfumes pulak mesti yang ada jenama; Thierry Mugler Angel, Unforgivable Women by Sean John, Emporio Armani Diamonds..etc..etc..(tipula if aku x terliur)..tapi xpela, Elianto or Body Shop punya perfumes range ok whatt..haha.  Diorang selalu komplen kata aku berkira sebab selalu pilih benda yang paling murah harganya. Katanya, apa salahnya mahal sikit pon. Puas hati. Memang la betul apa yang diorg cakap tu, if kalau bendanya sama, cth body lotion yang fungsinya sama untuk melembutkan kulit, ada pulak pilihan daripada Johnsson&Johnsson dengan BeneFit, haruslah aku pilih brand yg 1st tu.Mampu milik. That's the word. Bukannya kedekut, tapi aku rasa, in a point of view of a student, tak perlulah lagi kot aku membazir kerana brand ni, sebab duit yang ada pon, cukup2 di'allocate' utk study sahaja. Lainla klau dah berduit sendiri, bukan setakat body shop, tapi entah-entah losyen dari la prairie or kanebo pon aku pakai. Moral of the story, pandai-pandaila bawak diri dan jadilah diri sendiri dalam apa keadaan sekalipon.

0 comments: